Gumbölen Ratsastajat ry

Gumbölen Ratsastajat ry on vuonna 1977 perustettu espoolainen ratsastusseura. Seuran kotitallina toimii Gumbölen Ratsastuskeskus⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠.

Gumbölen Ratsastajat ry:n tarkoitus on edistää ratsastusta urheilu- ja liikuntamuotona, järjestää ratsastuskilpailuja, järjestää ratsastusta ja ratsuhevosia koskevia opetus- ja harrastustilaisuuksia sekä tukea jäsentensä ratsastusurheiluharrastusta.

Gumbölen Ratsastajat ry toteuttaa näitä tarkoituksia järjestämällä seuratason kilpailuja este- ja kouluratsastuksessa, järjestämällä erilaisia rataharjoituksia, valmennus- ja luentotilaisuuksia, ylläpitämällä lajeihin tarvittavaa kalustoa sekä tukemalla rahallisesti jäseniään kilpailuluvissa ja tapahtumiensa osallistumismaksuissa.

Seura on yli 40-vuotisen toimintansa aikana säännöllisesti järjestänyt ratsastuskilpailuja kaikilla tasoilla. Suosituimpia ovat olleet kesäkauden keskiviikkokisat. Lähtöjä keskiviikkokilpailuissa on ollut keskimäärin sata jokaista iltaa kohti, ja osallistujia on saapunut yli sadan kilometrin päästä. Kesällä 2018 juhlistettiin keskiviikkokisojen 40-vuotis juhlavuotta.

Seura on vuosien varrella järjestänyt lukuisia ulko- ja kotimaisten huippuvalmentajien kursseja, jotka ovat olleet avoimia kaikille halukkaille. Lisäksi on järjestetty sekä ihmisten että hevosten ensiapukoulutuksia ja hevosen hyvinvointiin liittyviä muita koulutuksia ja harjoituksia.